printlogo


کد خبر: 209829تاریخ: 1399/3/25 00:00
داوری


خسروی: حمله به
برج‌های دوقلو جام جهانی را از من گرفت!

مهدیه دریابیگی

چه کسی فکرش را هم می‌کند حمله به برج‌های دوقلو که در تاریخ 11 سپتامبر 2001 رخ داد جام جهانی رفتن را از علی خسروی گرفته باشد، اتفاقی که بعد از آن گروه القاعده مدعی شدند که مسئولیتش را برعهده می‌گیرند.
یعنی بن لادن و گروه تروریستی‌اش یک ی از وحشتناک‌ترین اتفاقات تاریخ را به نام خود ثبت کردند که در این میان آرزوهای علی خسروی هم در آن سال دود شد و به هوا رفت اما بن لادن غیر از حمله به برج‌های دوقلو هیچ گاه ماجرای حذف علی خسروی از جام جهانی را برعهده نگرفت!
اتفاقی که برای خود خسروی شاید چیزی شبیه انفجار برج‌های دوقلو بود اما این داور قدیمی هیچ گاه حوادث تلخ زندگی خود را با آه و ناله تعریف نمی‌کند و سعی می‌کند مسائل طنز را هم چاشنی کار کرده تا مخاطب بیشتر با خاطره‌های داوری‌اش ارتباط برقرار کند.
حالا بشنوید ماجرای حذف او از جام جهانی را که درست مصادف شد با انفجار برج‌های دوقلو، اتفاقی که بی‌ربط با مسائل سیاسی نبود. خسروی خاطره‌اش را اینطور تعریف می‌کند: «از بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2002 تازه به ایران آمده بودم و ازشدت خستگی تا ظهر خوابیدم اما همین که از خواب بیدار شدم همسرم گفت برج‌های دو قلو را منفجر کردند، در همان زمان گفتم که جام جهانی من کنسل شد. بعد از گذشت چند ماه اسامی داوران جام جهانی اعلام شد و من جزو اسامی نبودم. در آن تاریخ مصاحبه کردم و گفتم بن لادن من را از جام جهانی حذف کرد. جالب اینکه نصیرزاده بعد از این ماجرا همیشه از این مصاحبه من یاد می‌کرد.»
خسروی این خاطره را در ادامه اینطور تعریف می‌کند: «بعد از اینکه من به جام جهانی نرفتم، تیم ملی هم با شکست از بحرین از جام جهانی رفتن محروم شد تا ایران در آن سال نماینده‌ای در جام جهانی نداشته باشد. در آن سال فاروق بوزو به ایران آمد من از ایشان پرسیدم که چرا من به جام جهانی نرفتم که ایشان در جواب گفت: «بعداً برایت توضیح می‌دهم.»
من هم به او گفتم در مصاحبه‌ای گفتم بن لادن من را از جام جهانی حذف کرد و ایشان هم در پاسخ گفت: «بی ربط هم نیست.»
خسروی حرف‌هایش را اینطور به پایان برد: «می‌خواهم این را بگویم که انتخاب داور ایرانی برای جام جهانی بی‌ربط با مسائل سیاسی نیست. من هم در سال 2002 می‌توانستم یکی از داوران جام جهانی باشم اما ماجرای برج‌های دوقلو من را از جام جهانی حذف کرد.»

 


Page Generated in 0.0063 sec