printlogo


کد خبر: 209816تاریخ: 1399/3/25 00:00
عزیزم شما فقط پولو بده

 عزیزم شما فقط پولو بده

در فاصله حدود پنج ماه تا آغاز بازی‌های المپیک توکیو2020، کشورهای دیگر تعداد مدال‌های‌شان در المپیک را تخمین می‌زنند، میزبان صندلی‌های سالن‌های نشست‌های خبری‌اش را هم چیده و ما هنوز دنبال این هستیم چند درصد از پاداش ورزشکاران المپیکی‌مان را به عنوان مالیات کم کنیم؟!  در همین رابطه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و صد البته جوانان گفت: «قرار نبود به ورزشکاران المپیکی به جز حقوق پاداش هم داده شود، این حقوق همان پاداشی است که به صورت کمک هزینه به ورزشکاران در طی یکسال پرداخت خواهد شد.» وی در پاسخ به این پرسش که چرا از این پاداش نیز باید مالیات کسر شود، گفت: «این امر طبیعی است. وقتی چیزی تحت عنوان حقوق یا کمک هزینه پرداخت می‌شود همانند سایر حقوق و مزایا مالیات نیز به آن تعلق می‌گیرد.»
مخلص کلام اینکه المپیکی‌های عزیز لطفاً شلوغش نکنید و به همین پول قانع باشید. حالا خیلی هم تفاوتی ندارد اسم پولی که می‌دهید چه باشد، همین که بدهید جای شکرش باقی است، حالا می‌خواهد پاداش باشد، یا حقوق، یا کمک هزینه، یا جایزه، یا عیدی، یا مهریه، یا هرچی! لطفاً فقط تا المپیک نشده  بدهید.

 



مربیگری فوتبال امن‌ترین شغل ایران است

واقعاً جهان فوتبال به چه سمتی می‌رود؟ چطور؟ خبرها حاکی از آن است که سولشر سرمربی نروژی منچستریونایتد نگران است که در صورت ادامه روند ناامیدکننده از هدایت این تیم برکنار شود. چیزی که در فوتبال ما خنده‌دار است. نه خیر! در فوتبال ما هم مربیان به دلیل کسب نتایج بد برکنار می‌شوند اما خوشبختانه نگران نمی‌شوند! چون در همان روزی که از هدایت این تیم برکنار می‌شوند، به هدایت آن تیم در می‌آیند و خداراشکر که تعداد تیم‌های لیگ برتری زیاد و تعداد مربیان فوتبال کم است. در مواردی دیده شده یک مربی در یک فصل هدایت سه تیم را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده! حتی اگر زبانمان لال تیم‌های لیگ برتری هم مربی برکنار شده را به خدمت نگیرند، تیم‌های ملی تا دلتان بخواهد جا برای مربیان برکنار شده باشگاه‌ها دارند و با ذکاوت مدیران و گردانندگان فوتبال کشور، جای هیچ نگرانی در عالم مربیگری فوتبال ایران نیست و درصد امنیت شغلی آن صد درصد است.

 



بدون شرح هفته

خبر بدون شرح این هفته به کمیته ملی پارالمپیک اختصاص دارد. این کمیته چند هفته پیش اعلام کرد که تیم‌های ملی فوتبال پنج نفره و بسکتبال با ویلچر با وجود اینکه سهمیه توکیو2020 را کسب کرده‌اند اما چون پیش‌بینی می‌کنند مدال طلا نمی‌گیرند، به مسابقات اعزام نمی‌شوند.
سپس موجی از اعتراض از سوی ورزشکاران و هواداران، جامعه را فرا گرفت. پس از آن کمیته ملی پارالمپیک مجدداً جلسه‌ای را با حضور هیأت رئیسه و نماینده وزارت ورزش برگزار کرد و در پایان بر تصمیم قبلی خود تأکید ورزید که اعزام نمی‌کنیم. حالا چند روزی از فرصت نهایی این کمیته برای ثبت‌نام نهایی ورزشکاران فوتبال پنج نفره گذشته وکمیته بین‌المللی تیم دیگری را جایگزین ایران کرده. پس از این موضوع به یکباره کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرد به دنبال آن هستیم تا حق تیم فوتبال پنج نفره را بگیریم و سهمیه‌شان را بازگردانیم! حال در این میان چه شده، چه هست و چه خواهد شد ما، شما، ورزشکاران مملکت، کارمندان کمیته و اعضای هیأت رئیسه به یک اندازه می‌دانیم! زیبا نیست؟





 


Page Generated in 0.0055 sec