printlogo


کد خبر: 209320تاریخ: 1399/3/17 00:00
خبر


نادال: باید صبر کنیم



رافائل نادال می‌گوید تنیس باید الگویی برای جامعه باشد. او بر این باور است که برای شروع مجدد رقابت‌های تنیس باید کمی صبر کرد. نادال که 19بار گرنداسلم‌ها را فتح کرده است، می‌گوید تورنمنت‌ها باید زمانی آغاز شوند که همه تنیسورها بتوانند با ایمنی سفر کنند. مسابقات تنیس حداقل تا دو ماه دیگر تعطیل است. این ورزشکار اسپانیایی می‌گوید در حال حاضر علاقه‌ای ندارد در ماه آگوست به نیویورک سفر کند تا از عنوان قهرمانی‌اش در اوپن آمریکا دفاع کند. نادال می‌گوید: «اگر از من می‌پرسیدید که آیا دوست دارم به نیویورک بروم تا در یک تورنمنت تنیس شرکت کنم، می‌گفتم نه. اما در چند ماه آینده نمی‌دانم اوضاع چقدر بهتر خواهد شد. مطمئن هستم اگر تورنمنت برگزار شود، تحت تدابیر فوق‌العاده ایمنی انجام خواهد شد. اگر نه که به‌نظرم بی‌معنا خواهد بود.»
اتحادیه تنیس آمریکا در هفته‌های آینده تصمیم خواهد گرفت که آیا می‌توان مسابقات اوپن آمریکا را، البته پشت درهای بسته، برگزار کرد یا نه؟ نادال می‌گوید: «احساس من این است که ما باید مسئولیت‌پذیر باشیم، پیام‌های قدرتمندی را ارسال کنیم و الگوی مثبتی برای جامعه باشیم. ما نیاز داریم درک کنیم که در اوضاعی بی‌سابقه هستیم و حس من این است که باید زمانی به میادین برگردیم که همه بازیکنان از همه کشورهای دنیا بتوانند تحت شرایط ایمنی سفر کنند. من می‌خواهم مسابقات به‌صورت صددرصد منصفانه و صحیح برگزار شود.
نکته کلیدی این است که دارویی پیدا شود که به ما کمک کند به شکلی ایمن سفر کنیم و بدون اینکه نگران آن باشیم که مبتلا شویم و ویروس را به خانه بیاوریم، بازی کنیم. احساس من این است که ما باید کمی بیشتر صبر کنیم.»
نادال همچنین گفته تمریناتش را به‌آرامی آغاز کرده است. او دو ماه و نیم بود که راکت در دست نگرفته بود: «همانطور که می‌توانید تصور کنید، من باید گام‌به‌گام پیش بروم. من تلاش می‌کنم از مصدومیت دور باشم و هر هفته به شدت تمریناتم اضافه کنم. من هر روز تمرین نمی‌کنم، بلکه چند روز در هفته به تمرین می‌پردازم.»


NBA در دیزنی ورلد

هیأت‌مدیره NBA تصمیم گرفته دوباره این رقابت‌ها را از سر بگیرد و آنطور که رسانه‌ها گزارش داده‌اند «دیزنی ورلد» در فلوریدا میزبانی این مسابقات را بر عهده خواهد داشت.
دو غول خبری ESPN و The Athletic به نقل از منابعی که نخواستند نام‌شان فاش شود، گزارش داده‌اند شکل 22تیمی رقابت‌ها با 29 رأی موافق و یک رأی مخالف از سر گرفته می‌شود. برنامه این است که مجموعه «واید ورلد آو اسپورتس» در اورلاندو میزبان مسابقات باشد. این مجموعه دارای هتل ها و زمین‌های مسابقه زیادی است و به لیگ این اجازه را می‌دهد که میزان در معرض قرار گرفتن بازیکنان را به حداقل برساند. NBA نخستین لیگ در میان لیگ‌های ورزشی آمریکای شمالی بود که با مثبت اعلام شدن تست یکی از بازیکنانش در اواخر اسفند تصمیم به تعطیلی گرفت. واید ورلد آو اسپورتس، یک مجموعه فوق‌العاده بزرگ 220هکتاری است که زمین‌های جداگانه و مجهزی برای بسکتبال، فوتبال، والیبال، بیسبال و ورزش‌های دیگر دارد. دیزنی هم 18 هتل دارد بنابراین بازیکنان، اعضای کادر فنی و تدارکات تیم‌ها می‌توانند خود را از اینکه در معرض ابتلا به کرونا قرار بگیرند، حفظ کنند.
این مجموعه قابلیت تبدیل شدن به 20 زمین بسکتبال را دارد و رقابت‌های NBA می‌تواند با انجام دو بازی همزمان بدون حضور تماشاگران برگزار شود. 17 زمین چمن و یک پیست 9 خطی برای اینکه بازیکنان آمادگی جسمانی خود را به دست آورند نیز در اختیارشان است. البته انجام این طرح هزینه‌های زیادی برای NBA خواهد داشت و باید ده‌هامیلیون دلار برای برگزاری مسابقات به این شکل هزینه کنند. مسابقات حدود دو ماه دیگر شروع می‌شود.

 


Page Generated in 0.0053 sec