printlogo


کد خبر: 205436تاریخ: 1398/11/26 00:00
داوری

مهدیه دریابیگی


برای خداحافظی بگوویچ اشک ریختم
علی خسروی: در روز تلخ
قضاوتم علی پروین محروم بود


یکی از خصوصیات فردی علی خسروی احساسی بودن او است، شاید هم به همین خاطر است که این پیشکسوت داوری به شخصیتی خاص در بین داوران مبدل شده و اهالی فوتبال ارتباط خوبی با او برقرار کرده‌اند. البته این بار خسروی قرار است یک خاطره غم‌انگیز تعریف کند؛ خاطره یک وداع که اشک همه را در آورده، حتی علی خسروی را که قرار بوده به عنوان داور در بازی آخر لیگ قضاوت کند.
علی خسروی ماجرای خاطره غم‌انگیز خود را اینطور تعریف می‌کند: «قرار بود بازی آخر لیگ که بین تیم‌های فولاد و پرسپولیس برگزار می‌شد را قضاوت کنم اما این قضاوت با یک وداع تلخ همراه شد که اشک همه را در آورد. روز قبل از بازی گروه داوری در هتل تیم فولاد اسکان داشتند. من وقتی وارد لابی هتل شدم، دیدم بازیکنان فولاد که اکثرشان هم ملی‌پوش هستند غم‌زده یک گوشه نشسته‌اند. وقتی دلیل این حال آنها را پرسیدم، در پاسخ گفتند که بازی آخری است که بگوویچ قرار است روی نیمکت بنشیند و از این بابت ناراحت هستیم. همان شب قبل از بازی هم مراسم تودیع وینکو را برگزار کردند. من از کمک‌هایم خواستم که در مراسم آنها شرکت کنیم. آنقدر فضا سنگین بود و بازیکنان اشک می‌ریختند که من هم ناخودآگاه در این مراسم گریه کردم چون علاقه قلبی هم به وینکو داشتم.»
خسروی ادامه ماجرا را اینطور تعریف می‌کند: «فردای آن روز که بازی قرار بود انجام شود، متوجه شدم که تیم فولاد از داشتن تماشاگر محروم شده است. آن طرف هم علی پروین سرمربی پرسپولیس محروم بود و باید از روی سکوها بازی را تماشا می‌کرد. ضمن اینکه بازیکنان فولاد با همان غم رفتن وینکو وارد زمین شده بودند و حال و حوصله بازی کردن نداشتند.»
این پیشکسوت داوری که مدعی است علاقه خاصی به پیشکسوتان فوتبال از جمله علی پروین دارد، درباره آغاز بازی دو تیم پرسپولیس و فولاد اینطور می‌گوید: «من که از فضای حاکم بر ورزشگاه به شدت ناراحت شده بودم قبل از اینکه سوت آغاز بازی را به صدا درآورم، با صدای بلند گفتم در فوتبالی که علی پروینش محروم باشد، ورزشگاه تختی‌اش بدون تماشاگر باشد، مربی خوبی مثل بگوویچ خداحافظی کند و برود و در نهایت داور ضعیفی مثل من قرار باشد بازی را قضاوت کند، فوتبالش بهتر از این هم نمی‌شود. بعد با صدای بلند گفتم علی آقا اجازه بدهید بازی
را شروع کنم.»
خسروی که بی‌پرده و بدون هیچ سانسوری در خصوص قضاوت بازی فولاد و پرسپولیس حرف می‌زند، در ادامه می‌گوید: «20 دقیقه از بازی که گذشت، حسین کعبی را به خاطر تکل خشنی که روی پای بازیکن پرسپولیس زد، اخراج کردم. دقیقه 40 جلال کاملی‌مفرد پای بازیکن حریف را قلم کرد و من به همین دلیل او را هم اخراج کردم. پرسپولیس در این نیمه دو گل از فولادی‌ها جلو افتاد. قشنگ معلوم بود که بازیکنان فولاد به خاطر خداحافظی مربی‌شان حال خوبی ندارند و به همین دلیل خشن بازی می‌کردند. فولادی‌ها نیمه دوم هم با همان روش فوتبال بازی کردند به همین دلیل دو تا از بازیکنان دیگر آنها را هم اخراج کردم. می‌توانم اینطور بگویم که آن بازی یکی از غمناک‌ترین بازی‌هایی بود که قضاوت کردم.»

 


Page Generated in 0.0059 sec