printlogo


کد خبر: 204947تاریخ: 1398/11/19 00:00
چلسی: خرید ناتان آکه

چلسی:
خرید
ناتان آکه


پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی آزمونی بزرگ برای «فرانک لمپارد» و باشگاه چلسی است. آبی‌های لندن در این فصل موفق شدند از چندین بازیکن جوان در تیم خود بهره ببرند و نتایج خوبی به دست آورند اما حالا همگان منتظر تند شدن ضرباهنگ این روند در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی هستند.
آبی‌های استمفوردبریج در این فصل با یک مشکل مواجه بوده که هنوز نتوانسته آن را به خوبی رفع کنند و لمپارد همچنان به دنبال راه حلی برای این مسأله است و آن به ضعف آبی‌های لندنی در فاز دفاعی برمی‌گردد. به منظور رفع این مشکل مدیران باشگاه چلسی می‌توانند در فصل زمستان با فعال کردن بند بازخرید «ناتان آکه»، مدافع هلندی را از بورنموث به استمفوردبریج بازگردانند. البته چلسی با کمبود نفرات در خط دفاعی مواجه نیست اما آنها در سمت چپ خط دفاعی بازیکن مناسبی ندارند. مخصوصاً اینکه «آنتونیو رودیگر» مدافع وسط این تیم نیز در این فصل مصدومیت‌های پرشماری را پشت سر گذاشته است.



بایرن مونیخ:
خط دفاعی متخصص
و ثابت


بایرن مونیخ در ماه دسامبر شرایط عجیبی داشت؛ ترکیب آنها در تمام مسابقات این ماه را نگاه کنید و ببینید آیا می‌توانید یک خط دفاعی را تشکیل دهید؟ باواریایی‌ها در آخرین دیدارشان در این ماه به مصاف ولفسبورگ رفتند و در این جدال هیچ‌یک از چهار نفر حاضر در خط دفاعی این تیم در پست تخصصی خود به کار گرفته نشده بودند. البته «هانسی فلیک» موفق شد در همان دیدار تیم‌اش را به پیروزی 2 بر صفر برساند اما در دیدارهای گذشته برابر لورکوزن، فرانکفورت و گلادباخ، سرخ‌های شهر مونیخ دچار لغزش‌های تأمل‌برانگیزی شدند. فلیک برای تفریح دست به انتخاب چنین نفراتی در خط دفاعی خود نمی‌زند؛ مصدومیت‌ها او را به اجبار به سمت استفاده از بازیکنان غیر تخصصی در خط دفاعی سوق داده است. «نیکلاس زوله» رباط صلیبی پاره کرده، زانوی «لوکاس هرناندز» همچنان بهبود نیافته و مدافع فرانسوی را از میادین دور نگاه داشته است. همین مصدومیت‌ها «داوید آلابا» را از سمت چپ به قلب خط دفاعی آورده و «خاوی مارتینز» را از روی نیمکت به ترکیب رسانده و «ژروم بواتنگ» سکونشین را گوش به زنگ کرده است.  چنین خط دفاعی قطعاً در لیگ قهرمانان اروپا برای باواریایی‌ها دردسرآفرین خواهد شد. شاید بازگشت «لارس لوکاس مای» در این مقطع کمک شایانی برای فلیک باشد.


دورتموند: ثبات


دیدگاه‌ها هفته‌به‌هفته نسبت به تیم دورتموند می‌تواند دستخوش تغییرات فاحش و سینوسی‌وار شود. آنها این قابلیت را دارند که در یک چشم به‌هم زدن از تیمی عالی به تیمی ضعیف تبدیل شوند؛ زنبورها در یک مسابقه 5 بر صفر حریف را در هم می‌کوبند و در جدال بعدی نشانی از تیم مقتدر هفته پیش را ندارند و شکست می‌خورند. چند بازی پیاپی ماشین گلزنی‌شان فعال است و ناگهان در گرداب بی‌گلی غرق می‌شوند. البته در بوندس‌لیگا شرایط در این فصل نیز بسیار عجیب بوده و حتی در مقطعی فاصله تیم اول و هفتم تنها 2 امتیاز بود. این شرایط عجیب است ولی نمی‌تواند فرم نامنظم دورتموند را توجیه کند! در ماه نوامبر سران دورتموند به اخراج «لوسین فاوره» هم می‌اندیشیدند. فاوره به تازگی از سیستم 3-4-3 استفاده کرده که در ابتدا موفقیت‌آمیز بوده اما سرانجام برابر هافنهایم تیم از هم گسیخت تا باز هم زنبورها به روند فراز و نشیب‌های خود بازگردند. با تمام این اوصاف آنها باور دارند با تیم خوبی که در اختیار دارند در این فصل می‌توانند بوندس‌لیگا را فتح کنند، البته به این شرطی که «ثبات» داشته باشند.

 


Page Generated in 0.0051 sec