printlogo


کد خبر: 204929تاریخ: 1398/11/19 00:00
یوپ هاینس



تنها مسأله‌ای که باعث می‌شود یوپ هاینس در رده‌های بالایی لیست نباشد، بازنشستگی زودهنگام اوست.
چه کسی می‌داند، شاید اگر او بیشتر در بایرن‌مونیخ می‌ماند افتخارات دیگری مثل آنچه در سال 2013 به‌دست آورد، کسب می‌کرد. با وجود اینکه هاینس در این دهه فقط 3 سال و نیم مربیگری کرد، جایگاهش در رده هشتم تضمین شده است.
او برای 2 دوره متوالی تیمش را روانه فینال لیگ قهرمانان اروپا کرد که یکی از 3 مربی‌ای است که این کار را انجام داده و به غیر از او تنها زیدان با 3 مرتبه متوالی در این دهه چنین کاری انجام داده.
مربی سابق رئال‌مادرید تا سال 2011 هدایت بایرلورکوزن را برعهده داشت که با هدایت او تیمش به لیگ قهرمانان اروپا برگشت و نایب‌قهرمان بوندس‌لیگا شد. با این حال، زمان حضور او در بایرن‌مونیخ که حدود 2 سال بود و با 2 حضور متوالی در فینال لیگ قهرمانان اروپا همراه شد، تاریخی بود. پس از باخت در فینال لیگ قهرمانان اروپای 2012 در مونیخ برابر چلسی، تیمش دوباره بازگشت و ایستاد و سال بعد با شکست دورتموند در فینال قهرمان شد. در حالی که در نیمه‌نهایی هم بارسلونا را درهم کوبیده بودند. این پنجمین قهرمانی بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا بود. تاکتیک‌های هاینس روان بودند و تبحر تیمش در ضدحمله باعث شد بایرن‌مونیخِ فصل 2013-2012 که همه‌جام را درو کرد، یکی از بهترین تیم‌های قرن بنامند. جایگاه هاینس در این رده‌بندی شایسته اوست.



ماسیمیلیانو آلگری


ماسیمیلیانو آلگری از تطبیق‌پذیرترین و تاکتیکی‌ترین مربیان نسل خودش است. کسی که برای عملکرد قابل‌توجهش در ایتالیا در یک دهه اخیر در لیست برترین مربیان قرار می‌گیرد. آلگری در سال 2010 وزنه سنگینی برای میلان بود و روسونری او تیم خاصی به شمار می‌رفت. باشگاه میلان با توجه به عملکرد قابل تحسین آلگری در ساسوئولو و کالیاری، او را به خدمت گرفته بود. در اولین فصل حضورش در میلان فراتر از انتظار بود و تیم اسکودتو را کسب کرد. اولین جامِ میلان در سری A از سال 2004 به بعد. تیمش در دربی دلامادونینا برابر اینتر هم دبل کرد و دومین مربی جوان شد که به چنین افتخاری می‌رسد. فصل بعد از آن هم میلانِ آلگری، اینتر را در سوپرجام ایتالیا برد. جدایی آلگری از میلان در تابستان 2014 این فرصت را به یوونتوسی‌ها داد تا او را به خدمت بگیرند. درست مثل میلان، در اولین فصل حضورش در یوونتوس قهرمان سری A شد. در همان فصل 2015-2014 تیمش را تا فینال لیگ قهرمانان اروپا هم رساند که با شکست برابر بارسلونا نایب‌قهرمان شدند. تاکتیک‌های آلگری مناسب یوونتوس بود و این تیم مورد تحسین هواداران و کارشناسان قرار می‌گرفت. در یوونتوس 4 فصل متوالی دبل کرد. اسکودتوهای متوالی‌اش هم به عدد 5 رسید. او 4 فصل متوالی جایزه «پانچینا دِاورو» که بهترین مربی ایتالیا داده می‌شود را به خودش اختصاص داد. قطعاً آلگری بهترین مربی سری A در یک دهه اخیر بوده است. زمانی او گفته بود به‌دلیل فشار شغلی قصد دارد در 55 سالگی بازنشسته شود. حالا آلگری 52 ساله است و به‌عنوان یکی از مربیان برجسته دنیا، مشتری‌های بزرگی دارد. باید ببینیم کدام باشگاه این گوهر بزرگ را به‌دست می‌آورد.

 


Page Generated in 0.0057 sec