printlogo


کد خبر: 204928تاریخ: 1398/11/19 00:00
مائوریسیو پوچتینو

مائوریسیو پوچتینو


تنها چیزی که مانع از رسیدن مائوریسیو پوچتینو به رده‌های بالایی این لیست شده، عدم وجود جام برای اوست. در ابتدای این دهه، «پوچ» سرمربی اسپانیول بود که در آن دوران هم از تاکتیک و شخصیتش تمجید می‌کردند.  علاقه زیادی به سیستم 1-3-2-4 دارد، روی بازی‌های پرفشار تمرکز می‌کند و به ارتقا بازیکنان جوان آکادمی هم توجه دارد. اینها موارد مهمی بود که قبل از حضورش در انگلیس هم به چشم می‌خورد. او از تیم اسپانیایی جدا شد تا مربی ساوتهمپتون شود. از زمان شروع لیگ برتر که فصل 1993-1992 بود، بیشترین امتیازها را برای قدیس‌ها کسب کرد. با این حال، بسیاری از کارهای تحسین‌آمیز پوچتینو در شمال لندن با تاتنهام انجام شد. وقتی این مربی آرژانتینی به اسپرز پیوست آنها در حد تیمی از لیگ اروپا بودند و تلاش می‌کردند خودشان را به 4 تیم بالای جدول برسانند. وقتی رفت تیم در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت و موفق‌ترین دورانش در تاریخ لیگ برتر را پشت سر گذاشته بود. این کار هوشمندانه پوچتینو با بودجه محدود اسپرز بود که تیم را به چهارتای بالای جدول لیگ برتر و بیگ‌سیکس رساند. او به دورانی که هواداران آرسنال، تاتنهام را برای اینکه هیچ‌گاه نمی‌توانست بالاتر از تیم‌شان در لیگ برتر قرار بگیرد، مسخره می‌کردند، پایان داد. در 3 فصل گذشته لیلی‌وایت موفق شده بالاتر از توپچی‌ها در لیگ برتر قرار بگیرد و آن روزهای خجالت‌آور تمام شدند. پوچتینو چندی پیش، پس از شروع بد در لیگ برتر از باشگاه اخراج شد اما به یاد داشته باشید که او با 47 سال سن جوان‌ترین مربی در لیست برترین مربیان دهه گذشته است. شاید وقتی 10 سال دیگر چنین لیستی بنویسیم، پوچتینو بین 3 مربی برتر باشد.



کارلو آنچلوتی


کارلو آنچلوتی تنها مربی در این دهه است که توانسته در 5 لیگ معتبر اروپایی 5 تیم بزرگ را هدایت کند. او یکی از بهترین مربیان تمام دوران به شمار می‌رود که توانسته در این دهه با تیم‌هایش در لیگ‌های آلمان، فرانسه و انگلیس قهرمان شود و در لیگ قهرمانان اروپا هم جام بگیرد.
آنچلوتی نهمین مربی برتر دهه است، اگرچه عملکرد چشمگیری در رئال‌مادرید داشت اما نمی‌توان او را با مربیان رده بالای لیست مقایسه کرد. کارلتو 3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا داشته و کارهای خوبی در این دهه انجام داده که مهم‌ترین آنها تصاحب جام در لیگ قهرمانان با رئال‌مادرید است که «لادسیما» را برای کهکشانی‌ها به ارمغان آورد. مادریدِ آنچلوتی یکی از بهترین تیم‌های قرن به شمار می‌رفت و تسلط تاکتیکی، انطباق‌پذیری و بازی روان تیمش حتی توسط منتقدان او مورد ستایش قرار گرفت. جدا از دوران حضور کارلتو در مادرید، تأثیر خوبی در دیگر تیم‌هایش هم داشت. او سال 2010 همراه با چلسی در لیگ برتر انگلیس قهرمان شد که آن زمان رکورد بیشترین گل زده در لیگ برتر با 103 گل را آبی‌ها به‌دست آوردند. قهرمانی در سال 2013 در لیگ یک فرانسه همراه پاری‌سن‌ژرمن دیگر دستاوردش بود. حتی همراه بایرن‌مونیخ هم در سال 2017 به قهرمانی بوندس‌لیگا نائل آمد. علیرغم دوران ناکامی که در ناپولی داشت، یا اتفاق‌های بدی که در پایان دوران مربیگری‌اش در رئال و بایرن رخ داد، بی‌شک کارلتو سزاوار حضور بین 10 مربی برتر دهه اخیر هست. او اخیراً برای تحول در اورتون به انگلیس برگشته که چالش جدیدی است.
 


Page Generated in 0.0061 sec