printlogo


کد خبر: 204921تاریخ: 1398/11/19 00:00
لیونل مسی




تنها فوتبالیستی که در دهه اخیر موفق شد ۵ بار توپ طلا را برای خودش کند، اعجوبه آرژانتینی بود. فوتبالیستی که در هزاره سوم بیشترین تعریف و تمجیدها را متوجه خودش کرد و در دهه اخیر به اوج رسید. او در بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ به هر چیزی جز جام‌جهانی رسید؛ ۶ بار کفش طلای اروپا را گرفت، آقای گل جام‌جهانی ۲۰۱۴ شد، در اسپانیا ۷بار لالیگا را فتح کرد و ۲ بار هم فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد. ۶ بار جایزه پیچیچی (آقای گل اسپانیا) را برای خود کرد و در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ با بارسلونا قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد. وفاداری لیونل به بارسلونا از او یک ستاره تک‌باشگاهی ساخته که در دهه‌ای که همه‌چیز حول محور پول و خودخواهی می‌گذشت بی‌همتاست.
مهم‌تر از همه این آمار و افتخارات اما لحظات نابی بود که در ذهن تماشاگران به جای گذاشت. نبوغ او بی‌مثال است و حتی رقبا را به تشویق واداشته. ری هادسون، پیشکسوت فوتبال انگلیس زمانی درباره او گفته بود: «همه می‌گویند که تمام انسان‌ها در چشم خداوند یکسان هستند اما شاید این بازیکن ما را وادارد که جدی‌تر به این کلمات فکر کنیم!
مسی در دهه پیش رو هم همچنان برای درخشیدن فرصت دارد. او دست‌کم تا میانه‌های این دهه می‌تواند به افتخاراتش اضافه کند و هوادارانش را سیراب. مأموریت بزرگ او بالابردن جام جهانی در قطر خواهد بود؛ کار بسیار سخت و مشکلی که در دهه گذشته تا یک قدمی‌اش رفت اما با حسرت و آه بسیار آن را تقدیم تیم ملی آلمان کرد.


 


Page Generated in 0.0052 sec