printlogo


کد خبر: 204919تاریخ: 1398/11/19 00:00
سرنا ویلیامز



بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ تنیس بدون شک سرنا ویلیامز است. او ۲۳ بار جایزه‌های بزرگ موسوم به گرنداسلم را برای خود کرده؛ بیشتر از هر مرد یا زن دیگری که پایش به زمین تنیس باز شده. ۱۲ قهرمانی از مجموع این قهرمانی‌ها در دهه گذشته به دست آمد. یعنی در فاصله ۲۸ تا ۳۸ سالگی او.
تنیسور آمریکایی ۱۴ بار هم رقابت‌های دوبل را برای خود کرده و ۲ بار هم در ماده میکس به قهرمانی رسیده تا سیاهه افتخاراتش عجیب و غریب باشد.سرنا ویلیامز در ۱۰ سال گذشته، ۸ بار سال را در شرایطی به پایان برد که صدرنشین رنکینگ تنیسورهای زن دنیا بود و با ۱۸۶ هفته حضور پشت سرهم در صدر لیست، نامش در کتاب تاریخ نوشته شد؛ او از فوریه سال ۲۰۱۳ تا سپتامبر سال ۲۰۱۶ همواره شماره یک جهان بود.
آخرین قهرمانی سرنا در سال ۲۰۱۷ و رقابت‌های اوپن استرالیا به دست آمد. آن هم در حالی که دخترش المپیا را باردار بود. پیروزی در گرنداسلم ملبورن او را به بیست‌وسومین قهرمانی‌اش رساند و باعث شد تا رکورد استفی گرف برای همیشه شکسته شود.
بعد از مادر شدن، سرنا دوباره به زمین برگشت و حتی به فینال ویمبلدون و یو‌اس اوپن هم رسید اما دستش از رسیدن به جام کوتاه بود. او در دهه گذشته موفق شد مانند سال ۲۰۰۲ که جوان بود دوباره در سال ۲۰۱۵، در یک زمان قهرمان هر ۴ گرنداسلم دنیا باشد. افتخار بی‌نظیری که برایش لقب «سرنا اسلم» را به ارمغان آورد.

 


Page Generated in 0.0052 sec