printlogo


کد خبر: 204914تاریخ: 1398/11/19 00:00
مایکل فلپس




طرفداران عادی ورزش هر ۴ سال یک‌بار نام او را می‌شنوند؛ با شروع رقابت‌های المپیک. هیچ ورزشکاری به اندازه او در رقابت‌های المپیک دهه گذشته درخشان ظاهر نشد. مایکل فلپس سلطان اصلی المپیک‌های ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو بود. با بدنی که انگار برای ورزش قهرمانی طراحی شده، ۱۲ مدال کسب کرد که ۹تایش طلا بود!
فلپس در اواسطه دهه به دلیل تحقیقات حول محور دوپینگ از ورزش قهرمانی انصراف داد اما بعد که بی‌گناهی‌اش ثابت شد به استخر برگشت و در المپیک ریو رکورد کسب مدال را جابه‌جا کرد.
مایکل در ریو و در سن ۳۱ سالگی تبدیل به پیرترین شناگری شد که در تاریخ المپیک در رشته شنا به مدال طلا رسیده. او همچنین تبدیل به اولین شناگری شد که در ۱۲ سال و ۴ دوره متفاوت المپیک در ماده‌های انفرادی به مدال طلا می‌رسد.
شناگر آمریکایی در تابستان سال آینده هم فرصت این را دارد که دوباره در المپیک بدرخشد و نامش را در دهه آتی هم جاودانه کند. او در کل ۲۳ مدال طلای المپیک را کسب کرده که از کل مدال‌های بسیاری از کشورهای کوچک و حتی متوسط دنیا بیشتر است! ۱۳ مدال از این ۲۳ طلا در ماده‌های انفرادی به دست آمده و فلپس را در جایگاهی دست‌نیافتنی قرار داده.
فلپس مرد شماره یک ورزش‌های آبی در دهه گذشته بود. مردی که نامش تا ابد در تاریخ المپیک‌ باقی خواهد ماند.
 


Page Generated in 0.0051 sec