printlogo


کد خبر: 204902تاریخ: 1398/11/19 00:00
استفان کری




احتمالاً هیچ ورزشکاری مثل کری دهه ۲۰۱۰ روی حرفه‌اش تأثیرگذار نبود. کری بسکتبال را به چیزی که این روزها می‌شناسیم تغییر شکل داد. او به معنای واقعی کلمه از دریبل inside out بهره می‌گرفت و تیمش را به پیروزی می‌رساند. سبک بازی کری باعث بارانی از پرتاب‌های سه امتیازی شد و در دفاع و حمله تیم‌های NBA انقلابی ایجاد کرد. این تغییرات که به «تأثیر استف» یا «انقلاب سه امتیازی NBA» معروف هستند نام کری را برای همیشه در اذهان جاودانه کرد. با این روش از بازی کری موفق شد یک رزومه کامل و بدون هیچ منتقدی از خودش با تیم گلدن استیت وریرز به جای بگذارد؛ ۳ قهرمانی، ۲ عنوان با ارزش‌ترین مرد مسابقات، ۶ بار حضور در تیم منتخب آل‌استار و مسابقات لیگ.
کری برای اولین بار در تاریخ NBA در سال ۲۰۱۶ موفق شد تمام آرای انتخاب باارزش‌ترین بازیکن مسابقات فصل را برای خود کند و حتی یک رأی دهنده هم نبود که نام او را به عنوان گزینه نخست ذکر نکند.
استفان در این دهه رکورد بازار نقل و انتقالات را هم شکست و قراردادی به ارزش ۲۰۱ میلیون دلار با باشگاهش (گلدن استیت) به امضا رساند. شاید این مبلغ هنگفت، دستمزد تغییراتی بود که او در نحوه بازی بسکتبال ایجاد کرد.


 


Page Generated in 0.0054 sec