printlogo


کد خبر: 195002تاریخ: 1398/6/28 00:00
صعود چهار مدعی در لیگ قهرمانان آسیا: حمله همزمان به رکورد پوهانگ
حذف دراماتیک کاشیما در خانه


مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و چهار تیم مدعی و نام‌آشنا به نیمه‌نهایی رسیدند. مهم‌ترین اتفاق این مرحله حذف کاشیما، مدافع عنوان قهرمانی مقابل گوانژو اورگرانده به خاطر قانون گل زده در خانه حریف بود.
در منطقه غرب آسیا الهلال عربستان و السد قطر، دو تیم پرستاره برای رسیدن به فینال نبرد حساسی در پیش دارند. در منطقه شرق هم اوراواردز ژاپن با گوانژو اورگرانده روبه‌رو می‌شود. جالب اینکه هر چهار تیم این مرحله سابقه دو بار قهرمانی دارند و هر تیمی که قهرمان این دوره شود می‌تواند با رکورد سه قهرمانی پوهانگ استیلرز برابری کند.
 
الهلال، از ناکامی به اقتدار
الهلال برای رسیدن به نیمه نهایی موفق شد رقیب سنتی و داخلی‌اش، الاتحاد را 3 بر یک شکست دهد. پس از تساوی بدون گل دو تیم در جده، این الاتحاد بود که توانست خیلی زود با گل زیاد الصحافی پیش بیفتد، ولی الهلال با گل دقیقه 44 آندره کاریو بازی را به تساوی کشاند. البته این گل برای صعود الهلال کافی نبود و این تیم در بازگشت از رختکن توسط سالم الدوساری و سباستین جووینکو دو بار دیگر به گل رسید.
الهلال سال گذشته در لیگ قهرمانان نتایج فاجعه‌باری گرفت و در گروهش قعرنشین شد، ولی با تغییرات وسیع و سرمایه‌گذاری حالا در یک قدمی فینال قرار دارد. این تیم در مرحله گروهی با استقلال همگروه بود که در بازی رفت به پیروزی 1-2 رسید، ولی بازی برگشت را یک بر صفر باخت. در نهایت الهلال با 13 امتیاز صدرنشین شد و استقلال با 8 امتیاز و یک امتیاز کمتر از الدحیل به رده سوم رسید تا نتواند از گروهش صعود کند.
 
خوشحالی ژاوی بابت نمایش درخشان السد
السد هم پس از شکست 1-2 بازی رفت مقابل النصر عربستان در دوحه نمایش درخشانی داشت و با برتری 1-3 صعودش را قطعی کرد. اکرم عفیف، ملی‌پوش السد در دقیقه 26 گل اول را زد، ولی النصر پیش از پایان نیمه اول توسط حمدالله به گل تساوی رسید. حسن الهیدوس، کاپیتان السد در دقیقه 59 گل دوم تیمش را زد و بغداد بونجاح الجزایری در دقیقه 83 از روی نقطه پنالتی توانست گل صعود تیم قطری را بزند.
ژاوی، سرمربی السد بابت این صعود سخت خیلی خوشحال بود و در نشست خبری گفت: «بابت صعود و نمایش عالی تیم خیلی خوشحالیم. در بازی رفت خوب بازی نکردیم، ولی در این بازی آنچه لازم بود را انجام دادیم و شایسته صعود بودیم.
بازیکنان السد ذهنیت برنده‌ای دارند و در مراحل بعد هم به همین ترتیب ادامه می‌دهیم.»
ژاوی اضافه کرد: «تنها یک و نیم ماه است که هدایت السد را به عهده گرفته‌ام و بابت این موفقیت خیلی خوشحالم. ما بازی را به خوبی کنترل کردیم و خیلی نگران نبودم. این یکی از بهترین بازی‌های این فصل ما بود.»
او در تمجید از کاپیتان تیمش که بهترین بازیکن زمین بود هم گفت: «حسن الهیدوس در تیم ما یک الگو است. او توانایی رهبری بالایی دارد و یکی از بهترین بازیکنان خاورمیانه است.»
 
رقابت میلیمتری در شرق آسیا
در شرق آسیا هر چهار بازی این مرحله با تساوی به پایان رسید و سرنوشت صعود تنها با قانون گل‌های زده در خانه حریف مشخص شد.
اوراواردز ژاپن پس از تساوی 2-2 بازی رفت، در سایتاما ورزشگاه خانگی‌اش مقابل شانگهای SIPG به تساوی یک بر یک رسید و صعودش را قطعی کرد. دروازه‌بان شانگهای در دقیقه 39 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و گل تساوی دقیقه 60 شنچائو برای فرار از حذف کافی نبود.
 با این تساوی قهرمان سوپر لیگ چین که مارکو آرناتوویچ، ستاره اتریشی و مهاجم سابق وستهم را هم در ترکیب داشت از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت. آرناتوویچ در شروع این بازی یک فرصت خوب را از دست داد.



کاشیما در حسرت نیمه‌نهایی


دیگر بازی منطقه شرق هم بین یک تیم ژاپنی و چینی بود و این بار حریف چینی توانست جشن صعود بگیرد. کاشیما آنتلرز، مدافع عنوان قهرمانی در خانه میزبان گوانژو اورگرانده بود و پس از تساوی بدون گل بازی رفت برای صعود نیاز به برد داشت، ولی با تساوی یک بر یک از مسابقات حذف شد.
در این بازی نزدیک تالیسکا، مهاجم برزیلی سابق بشیکتاش در دقیقه 40 با ضربه سر روی یک کرنر توانست گوانژو را پیش بیندازد.
کاشیما در نیمه دوم فشار را بیشتر کرد و در دقیقه 51 توسط سرجینیو به گل تساوی رسید. این تیم در ادامه این نیمه تلاش زیادی برای زدن گل دوم داشت، ولی گوانژو با هدایت کاناوارو به خوبی مقاومت کرد. هوگو لئوناردو، کاپیتان برزیلی کاشیما در دقیقه 94 بهترین فرصت برای زدن گل پیروزی و صعود را داشت، ولی پس از دریبل مدافع چینی در موقعیت تک به تک توپ را به پای دروازه‌بان حریف کوبید. لحظاتی بعد سوت پایان بازی به صدا درآمد تا کاشیما حذف دراماتیکی داشته باشد.


 


Page Generated in 0.0055 sec