printlogo


کد خبر: 194963تاریخ: 1398/6/28 00:00
شکست عجیب لیورپول مقابل ناپولی
نه، دنیا به آخر نرسیده است

ملیسا ردی


لیورپول شاید باخت دو بر صفر مقابل ناپولی در لیگ قهرمانان را به فال نیک بگیرد. هر چه باشد، آنها سال پیش هم بدترین نمایش خود را مقابل ناپولی داشتند و یک بر صفر در سان‌پائولو باختند، ولی در نهایت بهترین تیم اروپا شدند.
مانند فصل 19-2018، این بار هم سفر به جنوب ایتالیا اولین بازی خارج از خانه لیورپول در اروپا بود. آنها با همان رقیب و در همان ورزشگاه بازی کردند، ولی نمایش لیورپول کاملاً متفاوت با بازی منفعل و ضعیف این تیم در بازی 349 روز پیش بود. آنها دوباره باختند، ولی کارلو آنچلوتی پذیرفت که تیم میهمان تقریباً کنترل کامل بازی را در دست داشت.
مربی ناپولی گفت که دو گل تیمش در شرایط عجیبی به ثمر رسید.
 دریس مرتنس اولین گل را در دقیقه 82 روی یک پنالتی جنجالی به ثمر رساند. فلیکس بریش، داور بازی به این نتیجه رسیده بود که اندی رابرتسون روی خوسه کایخون در محوطه جریمه خطا کرده است. بازبینی صحنه نشان می‌داد که کایخون شیرجه زده و یورگن کلوپ هم گفت که این صحنه بازی را عوض کرده است اما VAR هم این تصمیم داور را تأیید کرد. کلوپ گفت: «زمانی که بازیکن پیش از آنکه تماسی داشته باشد بپرد، این نمی‌تواند پنالتی باشد.»
گل دوم هم روی پاس اشتباه ویرجیل فان‌دایک به ثمر رسید، پاسی که از او انتظار نمی‌رفت. فرناندو یورنته توپ را گرفت و فاصله را در وقت‌های تلف‌شده دو برابر کرد.
لیورپول در بازگشت به مرسی‌ساید به این فکر خواهد کرد که چطور پس از سلطه بر جریان بازی، نتوانست پیروز میدان شود و با شکست به خانه برمی‌گردد. البته فرصت‌های اصلی بازی بیشتر متعلق به ناپولی بود اما مردان کلوپ هم در هنگامی که حمله می‌کردند موقعیت‌های زیادی را هدر می‌دادند. سه مهاجم این تیم یعنی محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فیرمینو، انگار به دردسر افتاده بودند و نمی‌توانستند بدرخشند.
جوردن هندرسون، کاپیتان تیم پس از بازی گفت: «حس می‌کنم ما بازی خوبی انجام دادیم اما آن قسمت آخر بازی‌مان را کم داشتیم و نمی‌توانستیم کار خوب خود را به پایان برسانیم. ناپولی در خانه تیم خوبی است و می‌تواند فرصت‌های خوبی ایجاد کند. شما باید مقابل آنها برای دفاع آماده باشید که به نظرم ما آمادگی لازم را داشتیم.
ما در میانه میدان توپ‌های خوبی را گرفتیم و ضدحملاتمان واقعاً عالی بود اما مسأله این بود که آن قدرت تمام‌کنندگی را نداشتیم و البته روی گل‌های حریف هم اشتباه کردیم. ما باید در این زمینه‌ها بهتر کار کنیم. در کل ما می‌توانیم بهتر شویم. ما مسئولیت این شکست را می‌پذیریم، به پیش می‌رویم و تلاش می‌کنیم که به شکلی مناسب واکنش نشان دهیم.»
کلوپ هم با هافبک تیمش موافق بود: «به نظرم در بسیاری از لحظات بازی را کنترل کردیم. ما قطع توپ‌های بسیاری داشتیم و می‌توانستیم توپ را از حریف پس بگیریم و ضدحمله داشته باشیم.
هر دو تیم احترام بسیاری برای هم قائل بودند. هر دو تیم بسیار فشرده بازی کردند و عالی دفاع کردند. راستش را بگویم، باید مقابل یک تیم قوی اینطور بازی کرد. اوضاع در نیمه دوم کمی آشفته شد اما سپس دوباره بازی را کنترل کردیم، ولی گل خوردیم. ما وقتی گل خوردیم می‌خواستیم دست‌کم یک امتیاز بگیریم اما این اتفاق نیفتاد. به نظرم تصاویر را کامل دیدید که چه شد. مشخص بود که آن صحنه پنالتی نیست. من چه چیزی می‌توانم درباره‌اش بگویم؟ آن رویداد بی‌تردید سرنوشت بازی را عوض کرد اما حالا دیگر کاری از دستمان برنمی‌آید.»
لیورپول نکات مثبت زیادی در این بازی داشت و بیش از همه عملکرد عالی فابینیو به چشم آمد. او شایسته آن است که در موزه به عنوان اثر هنری خط میانی به نمایش گذاشته شود. هوش بالا و مداخله‌های به‌موقع او باعث می‌شد حملات ناپولی پیش از آنکه خطرساز شوند قطع شوند و او بلافاصله دفاع را به حمله تبدیل می‌کرد.
هیچ‌کس بیش از این بازیکن 25 ساله توپ را پس نگرفت، تکل نزد و پاس نداد اما رقیب فابینیو در راه عنوان بهترین بازیکن میدان آدریان، دروازه‌بان لیورپول بود. او بهترین نمایش خود را برای لیورپول داشت، هرچند که به عنوان جانشین آلیسون بکر در دروازه قرار گرفته بود. او در یک صحنه دو واکنش پیاپی داشت تا نگذارد فابیان روییس در اوایل مسابقه گل بزند و سپس با دست راستش واکنشی قدرتمند داشت و نگذاشت مرتنس در تیر دورتر توپ را به گل تبدیل کند. او دروازه‌بانی در بالاترین سطح را به نمایش گذاشت اما در هر حال در مسابقه‌ای که به قول کلوپ تحلیلش عجیب است، دو بار دروازه‌اش باز شد.
اما مهم این است که سخت‌ترین آزمون لیورپول در گروه E حالا تمام شد. ناپولی تیمی قوی‌تر از پارسال است. آنها در سال گذشته هم دو بار با پاری‌سن‌ژرمن مساوی کردند. در گروهی که خنک و سالزبورگ قرار دارند، ناپولی و لیورپول به عنوان بخت‌های مسلم صعود به شمار می‌روند، به‌ویژه پس از نتایج هفته اول.
لیورپول حالا در چهار بازی اخیر خارج از خانه خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان شکست خورده است اما دفاع این تیم از عنوان قهرمانی کمرنگ نشده است. این باخت باعث می‌شود شوق آنها برای حل مشکلات بیشتر شود، اتفاقی که در سال گذشته هم روی داد.
چلسی که آنها هم در مقابل والنسیا شکست یک بر صفر را تجربه کردند، یکشنبه انتظار لیورپول را در استمفورد بریج می‌کشند. برای لیورپول حیاتی است که این شکست را جبران کند و روند عالی‌اش در لیگ برتر را ادامه دهد و فاصله پنج‌امتیازی با منچستر سیتی را حفظ کند.
منبع: ESPN


 


Page Generated in 0.0045 sec