printlogo


کد خبر: 192086تاریخ: 1398/5/15 00:00
درخشش اوزیل، باخت امیدوارکننده در نوکمپ
آرسنال باید تقویت شود

چارلز واتس

همین است! بعد از تابستانی که آرسنال در آمریکا، فرانسه و حالا اسپانیا سپری کرد، همه چشم‌ها به نیوکاسل است. توپچی‌ها پیش‌فصل خود را با بازی مقابل بارسلونا به پایان رساندند که با گل دقیقه آخر لوییس سوارس 2 بر یک شکست خوردند. با وجود باخت، آرسنال تابستان مثبتی را پشت سر گذاشت؛ بازیکنان جوان توانایی‌های خود را به اثبات رساندند و قدیمی‌تر‌ها هم امیدوارکننده نشان دادند. پیر امریک اوبامیانگ نوکمپ را آتش زد با گل زیبایی که در فاصله پنج دقیقه مانده به پایان نیمه اول به ثمر رساند اما پاس هوشمندانه مسعود اوزیل بود که دفاع بارسلونا را شکافت و این آلمانی می‌تواند از تابستانی که پشت سر گذاشته، خرسند باشد.
مشکلات اوزیل در فصل قبل را هیچ‌کس فراموش نکرده. او برای انطباق با آرسنال اونای امری با مشکل مواجه بود و برای نخستین بار بعد از انتقالش به آرسنال در سال 2013، گاهی جایی در ترکیب تیم نداشت. او در حالی به تعطیلات تابستانی رفت که می‌دانست امری ترجیح می‌دهد او را به تیم دیگری واگذار کند تا بتواند دستمزد 350 هزار پوند در هفته‌اش را جای دیگری خرج کند اما اوزیل تمایلی به رفتن نداشت و علناً در اواخر فصل علاقه خود را آشکار کرد و برای همین زودتر از تعطیلات تابستانی برگشت تا برای جایگاهش در تیم بجنگد. دقیقاً هم به هدف خود رسیده بعد از آنکه در نخستین بازی پیش‌فصل در تور آمریکا مقابل کلرادو رپیدز به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت. در طول پیش‌فصل هر بار که اوزیل به بازی آمده سرحال به نظر رسیده. توپ مطالبه کرده، باهدف با آن دویده و مقابل بارسلونا نشان داد که هنوز کیفیت لازم برای باز کردن قفل یک دفاع را دارد.
اما جالب اینجا است که چشمگیرترین بخش کار اوزیل در این تابستان وقتی بوده که او توپ نداشته. دائما به جلو می‌رود تا از خط حمله حمایت کند و علاوه بر آن سهم خودش را در کارهای دفاعی انجام داده است.
او باانرژی و مصمم است برای اینکه نشان دهد هنوز هم می‌تواند بخش مهمی از این تیم آرسنال باشد. آمدن دنی سبایوس به صورت قرضی از رئال مادرید شاید جای اوزیل را در ترکیب اصلی تنگ‌تر کند و باعث شود از چشم مربی بیفتد اما با توجه به اینکه امری قصد دارد در فصل جدید از سیستم 1-3-2-4 استفاده کند، اوزیل این فرصت را دارد که در پست مورد علاقه‌اش به عنوان شماره 10 بازی کند و سبایوس کمی عقب‌تر پشت سر او بازی خواهد کرد.
با امثال اوبامیانگ، الکساندر لاکازت و خرید 72 میلیون پوندی تیم، نیکلا پپه در جلوی چنین استعدادهای خلاقی، خط حمله امری شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد اما مشکل مربی اسپانیایی همچنان در خط دفاع است که دوباره در بازی نوکمپ به چشم آمد.
آرسنال در نیمه اول از میزبان خود پیش افتاد در حالی که شایسته‌اش بود اما اوضاع در نیمه دوم تغییر کرد و مثل همیشه آرسنال مقصر سقوط خودش بود. این تیم در دفاع ضعیف بود و در فضاهای خطرناک توپ لو می‌داد تا به طور مرتب تحت فشار باشد. در نهایت با پاس رو به عقب مضحک آینزلی مایتلند نایلز دروازه برند لنو باز شد و در دقیقه آخر مسابقه هم یک توپ ساده به سوارس رسید که بدون مراقب آن را دریافت کرد و با زدن گل باعث شد جام قهرمانی خوان گامپر به بارسلونا برسد. این بازی نشان داد آرسنال چه وضعیتی در حال حاضر دارد. در حمله چشمنواز است و در دفاع جانگداز. پنجره نقل و انتقالات پنجشنبه بسته می‌شود، سه روز قبل از آنکه تیم امری در زمین نیوکاسل به میدان برود و فصل جدید لیگ برتر کلید بخورد. آرسنال که این گزینه‌های تأثیرگذار را در حمله دارد باید قبل از ساعت پنج عصر پنجشنبه کاری برای تقویت دفاعش هم بکند. زمان به سرعت در حال گذر است.
منبع: سایت گل


Page Generated in 0.0047 sec