printlogo


کد خبر: 189611تاریخ: 1398/4/13 00:00
لیلا، دختر محمدعلی، تعریف کرد:
درس‌هایی که پدرم داد


قبل از اینکه مایکل جردن به اسطوره بسکتبال تبدیل شود و حتی قبل از آنکه تام بردی، ستاره فوتبال آمریکایی، به دنیا بیاید، محمدعلی کلی به جایگاه «بزرگترین بوکسور تمام دوران» رسید.
او سه قهرمانی در دسته سنگین‌وزن و یک طلای المپیک کسب کرد و مجموع درآمدهایش از جوایز نقدی به نزدیک 60 میلیون یورو می‌رسد که نه تنها اقتصاد این رشته ورزشی را عوض کرد بلکه راه را برای افزایش ظرفیت درآمد‌زایی برای بوکسورهای بعد از او هموار کرد.
در زمان مرگش، سال 2016، محمدعلی 74 سال سن داشت و دارایی‌ها او توسط نشریه فوربس نزدیک به 80 میلیون دلار تخمین زده شد. در خانه و در کنار 9 فرزندش اما او را فقط به‌عنوان پدر می‌شناختند.
 لیلاعلی، هشتمین فرزند محمدعلی (مادر او سومین همسر محمدعلی بود) اکنون 41 ساله است و خودش دو فرزند دارد.
 او هم راه پدر را در پیش گرفت و در بوکس زنان، قهرمان جهان شد.  اگرچه محمدعلی آن کسی نبود که لیلا را راهنمایی و نصیحت کرد اما او می‌گوید که تنها تماشای مسابقات پدرش برای او کافی بود تا راه رسیدن به موفقیت را پیدا کند و او می‌گوید که از این راه سه درس آموخته است.
 
      دنباله‌روی قلبت باش
اگرچه محمدعلی دلیل مبارز شدن لیلا نبود اما او بود که به دخترش نشان داد باید به دنبال چیزی برود که قلبش به او می‌گوید. لیلاعلی به CNBC ‌گفت: «یکی از چیزهایی که در همان روزهای اول من از پدرم یاد گرفتم این بود که تو باید چیزی که به آن علاقه داری را پیدا کنی و دنباله‌روی قلبت باشی.
لیلا در ابتدا یک ناخن‌کار بود اما او بعد از آنکه یک مسابقه بوکس زنان را در تلویزیون دید به این رشته علاقه‌مند شد.
او ادامه داد: «وقتی دیدم که چطور بوکسورها با سر و بدن خونین از رینگ خارج می‌شوند، با خودم گفتم این همان چیزی است که می‌خواهم. من هم می‌خواهم وارد این رشته شوم.»
     چطور باید قهرمان شد
لیلاعلی می‌گوید یک چیز دیگر هم از پدرش یاد گرفته است: «اینکه دنباله‌روی هر چیزی باشی - خواه به آن علاقه داشته باشی یا نه - برایت حکم یک چالش را پیدا می‌کند پس باید آن را در آغوش گرفت.»
او گفت: «شما باید در کارتان تعهد و ثبات داشته باشید چون بسیاری از مردم می‌گویند که این را می‌‌خواهند، آن را می‌خواهند اما وقتی که پای سختکوشی وسط می‌آید، جا می‌زنند. پدرم به من گفت، «اگر در رینگ ضربه فنی شدی در حالی که تمام دنیا دارند تماشایت می‌کنند، چه کار می‌کنی؟» من به او گفتم «همان کاری را می‌کنم که تو انجام دادی و دوباره بلند می‌شوم.» محمدعلی کلی با وجود مخالفتش با بوکسور شدن دخترانش، اکثر مبارزات آنها را از نزدیک تماشا کرد و لیلا هم سال 2007 بدون قبول شکست بازنشسته شد در حالی که تمام 24 بازی‌اش را برده بود و چندبار هم قهرمان جهان شد. لیلاعلی ادامه داد: «زندگی باخت و ناکامی دارد اما شما باید یاد بگیرید که چطور از آنها درس بگیرید و جبرانش کنید. در هر شکستی درسی نهفته است که باید آن را آموخت. اگر قهرمان شدن آسان بود، همه قهرمان می‌شدند.»

    چه چیزی در زندگی واقعاً
اهمیت دارد
محمدعلی سال 1942 در خانواده‌ای طبقه متوسط در لوئی‌ویل کنتاکی به دنیا آمد و طبق گفته دخترش، موفقیت‌های ورزشی و تجارت هم واقعاً دغدغه او نبود. لیلاعلی در این باره گفت: «زمانی که مردم نه چندان پولدار، به پول می‌رسند خیلی مهم است که بدانند اصول زندگی مانند پرداخت مالیات‌ها، حقوق کارگران‌شان و چیزهایی که روی‌شان سرمایه‌گذاری کرده‌اند را از یاد نبرند. اینکه چقدر پول درمی‌آوری مهم نیست، اینکه فکر کنی چطور می‌توانی دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنی مهم است. بشردوستی بزرگترین هدیه‌ای بود که پدرم به من داد.»
منبع: CNBC


 


Page Generated in 0.0052 sec